Nestlé investeert $220 miljoen in een nieuwe melkfabriek in Indonesië. Het voedingsconcern ziet (ondanks de coronapandemie) groeimogelijkheden in Indonesische zuivelmarkt. De fabriek moet in 2023 operationeel zijn.
Voor de bouw van de fabriek is maar liefst 20 hectare grond aangewend. De vestigingsplaats is Batang, aan de noordkust van Midden-Java. Met de fabriek wil Nestlé de zuivelsector in de regio stimuleren en haar marktaandeel in Indonesië vergroten. "Ondanks de coronapandemie zijn we optimistisch over de groeimogelijkheden in Indonesië", zegt Ganesan Ampalavanar, directeur van Nestlé Indonesia.
Nestlé is al ruim vijftig jaar vertegenwoordigd in Indonesië. Het concern beschikt reeds over drie fabrieken in het land voor de productie van melk, voeding en dranken. In Oost-Java wordt al sinds 1975 samengewerkt met melkveehouders en coöperaties om de productiviteit en kwaliteit van verse melk te verbeteren. Daarmee produceert Nestlé Indonesia zo'n 750.000 liter melk per dag, afkomstig van 26.000 melkveehouders.
Met lokale grondstoffen
De nieuwe fabriek moet die productie in Indonesië verder opschroeven. De miljoeneninvestering is bedoeld voor de productie van vloeibare melk, dat onder het label Bear Brand in de markt wordt gezet. Daarnaast is de fabriek bestemd voor de productie van kant-en-klare dranken onder de labels Milo en Nescafé. "We willen zoveel mogelijk lokale grondstoffen gebruiken en hoogwaardige dranken produceren die veilig en smakelijk zijn", aldus Ampalavanar.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.