Fastfoodconcern McDonald's heeft over het tweede kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van $5,89 miljard. Dat maakt het bekend in het kwartaalrapport. Het is een stijging van 57% in vergelijking tot een jaar eerder. Ten opzichte van nog een jaar eerder, voor de coronapandemie, is een plus zichtbaar van bijna 7%. Niet alleen fysiek maakt het fastfoodconcern winst, ook het online segment is duidelijk in opkomst.
Een van 's werelds grootste fastfoodconcerns, McDonald's, presteert beter dan voor de coronacrisis. Dat laten de kwartaalcijfers zien. Het Amerikaanse concern heeft over het tweede kwartaal een omzet gerealiseerd van $5,89 miljard. Het is een toename van 57% in vergelijking tot dezelfde periode een jaar eerder. Daarnaast ligt de omzet 6,9% hoger dan twee jaar terug, het jaar voor de coronacrisis. De kwartaalwinst bedraagt bijna $2,2 miljard. Een jaar eerder was nog 'slechts' $484 miljoen.
Komende jaren wil het verder in blijven zetten op de online bestelservice die het nog niet al te lang geleden gelanceerd heeft. Het fastfoodconcern meldt dat het op jaarbasis (in de zes grootste online markten) omgerekend een omzet van $8 miljard realiseert uit online verkopen. Het is een groei van 70% met een jaar eerder.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.