Givaudan Group start een samenwerking met Fiberstar. Dat hebben beide partijen maandag 14 februari bekendgemaakt. De Zwitserse producent van smaak- en geurstoffen kan daardoor het natuurlijke, plantaardige textuuringrediënt Citri-Fi gebruiken en verkopen. Daarmee begint het bedrijf dit jaar in Latijns-Amerika en aan een geselecteerde groep klanten in de Europese Unie.
Door een samenwerking met het Amerikaanse bedrijf Fiberstar is het voor Givaudan mogelijk om het textuuringrediënt Citri-Fi, geproduceerd van sinaasappel- en citroenvezels, te gebruiken en verkopen. Het textuuringrediënt maakt het voor de Zwitserse producent van smaak- en geurstoffen mogelijk om de textuur, smaak en stabiliteit van een reeks voedingsmiddelen te verbeteren. Dit varieert van gebak tot vleesvervangers. Ook zal Citri-Fi in de toekomst benut worden bij productontwikkeling, in overleg met klanten.
Givaudan Group geeft aan dat de ingrediënten dit jaar in eerste instantie alleen worden aangeboden aan de afnemers in Latijns-Amerika en aan een geselecteerde groep klanten in Europa. Buiten deze gebieden zal Fiberstart zelf de klanten blijven bedienen, via het bestaande distributienetwerk. Een verdere samenwerking ligt overigens wel in het verschiet. Het Zwitserse concern meldt namelijk in de toekomst de ingrediënten van Fiberstart wereldwijd te willen aanbieden.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.