Albert Heijn breidt het vegetarische en plantaardige assortiment komende periode fors uit. Dat heeft de supermarktketen dinsdag 1 maart bekendgemaakt. Op dit moment heeft Albert Heijn ruim 1.000 plantaardige en vegetarische producten in het assortiment. Binnenkort worden daar 150 stuks aan toegevoegd.
Een voorbeeld van een nieuw product in het vega schap, is de veldbonenburger. Die is gemaakt van bonen van Nederlandse bonen en volledig in eigen land geproduceerd. "Deze burger is exclusief voor ons ontwikkeld en we zijn de eerste supermarkt in Europa die de burger gaat verkopen", aldus de keten in een persbericht. Ook wordt het aantal zogenaamde 'Prijsfavorieten' in de categorie 'vegetarisch en plantaardig' komende periode verdubbeld.
"Voor een gezondere toekomst, voor mens én planeet, is het nodig meer plantaardige eiwitten te consumeren. Daarom vind ik het belangrijk dat wij als Albert Heijn onze rol hierin nemen en klanten op weg helpen naar een plantaardiger eetpatroon. We zien dat de interesse in plantaardig groeit en de vraag toeneemt, maar dat er ook behoefte is aan gemak en inspiratie. Dit doen wij door het bieden van de meeste keuze aan plantaardige en vega producten", aldus Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.