Hoe kijken Nederlandse consumenten naar de grootste bedrijven van ons land? Dat is waar Reptrak continu onderzoek naar doet. Thema's als klantverwachtingen, zinvol bijdragen aan de maatschappij en tonen van aanpassingsvermogen zijn belangrijk. Net zoals vorig jaar, presteren de foodbedrijven goed in de op reputatie gebaseerde ranglijst. Zuivelcoöperatie FrieslandCampina staat zelfs op de vierde plek.
FrieslandCampina is dit jaar, op de jaarlijkse ranglijst van RepTrak, opnieuw het hoogst genoteerde voedingsbedrijf in Nederland. De zuivelverwerker staat dit jaar op de vierde plaats, na Philips, ASML en Wolters Kluwer. Eén jaar eerder stond FrieslandCampina op de derde plek. Het onderzoek toont aan dat FrieslandCampina met de juiste dingen bezig is en open en transparant is richting leden, medewerkers, media, NGO's en andere stakeholders, zo stelt FrieslandCampina zelf. "We zijn blij met deze vierde positie, maar het moedigt ons tegelijkertijd ook aan om ons verhaal nog vaker én beter te vertellen."
Ook supermarktketen Jumbo blijft goed scoren, met een vijfde plek. Daarmee is de supermarktketen op dezelfde plek blijven staan als afgelopen jaar. Ahold Delhaize volgt op plek zeven. Ook deze keten heeft één plek moeten inleveren; afgelopen jaar stond het op plek zes. Heineken staat op tien en verliest behoorlijk wat waardering. Vorig jaar stond de bierbrouwer namelijk op plek vier. Unilever staat dit jaar op plaats zeventien (-1) en DSM sluit de lijst van foodgerelateerde bedrijven af, met de 20e positie (-6).
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.