Unilever maakt vandaag (16 juni) bekend een samenwerking aan te gaan met biotechnologie bedrijf Genomatica. De samenwerking is gericht op de ontwikkeling van onder meer voor palmolie alternatieven.
Unilever spreekt in een verklaring van een groeiende vraag naar verantwoord en duurzaam geproduceerde palmolie. De samenwerking moet de markt een additioneel en verantwoordelijk alternatief voor dit product kunnen bieden. Met de samenwerking is een investering van zo'n $120 miljoen gemoeid, ingebracht door beide partijen.
Nieuw alternatief
De nieuw joint venture gaat een nieuw op plantaardig materiaal gebaseerd alternatief voor palmolie ontwikkelen, dat vooral kan worden gebruikt in schoonmaakproducten en persoonlijke verzorgingsproducten. Ook moeten de nieuw te ontwikkelen producten uit fossiele brandstoffen afgeleide ingrediënten vervangen die worden gebruikt in dergelijke producten. In een toelichting op het nieuws schat Unilever in dat de markt voor deze producten wereldwijd een omvang heeft van zo'n $625 miljard. Unilever is op dit moment al één van de grootste producenten wereldwijd van bovengenoemde producten.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.