De app 'Lekkerder bij de Boer' waar consumenten lokale boerderijwinkels kunnen vinden is sinds de boerenacties een stuk populairder geworden. De app staat al de hele week op nummer 1 van de App Store en Google Play.
Het aantal verkooppunten en consumentenaccounts is de afgelopen week explosief gestegen. Volgens initiatiefnemer Thomas Siahaya haat het om duizenden accounts per dag. ''Ook op sociale media zien we dat onze volgersaantallen met meer dan 1.500 per dag omhoog schieten.'' Op het platform staan groente- en fruitstalletjes, versautomaten, melktaps, imkerijen, wijngaarden en andere verkooppunten. Het uiteindelijke doel is het verkorten van de productieketen van boer naar consument
Boer is vindbaar
Boeren melden zich in grote getalen bij het platform aan. ''Ook zij verkopen hun eigen producten rechtstreeks aan de consument via een stalletje of winkel(tje) op het eigen erf. Voor de boer is het vaak een flinke uitdaging om gevonden te worden door de consument'', zegt Siahaya. Dat is volgens hem waar de app voor zorgt. Aanmelden is gratis. ''Ruim 1.000 hadden dat al gedaan, maar sinds de groeiende sympathie voor de boeren zien we een versnelde toename van tientallen boerderij-verkooppunten per dag. We zijn nu over de 1.400 verkooppunten heen. Mensen krijgen meer begrip voor de situatie van de boeren en willen iets doen, iets bijdragen.''
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.