Voedingsconcern Danone heeft een sterk eerste kwartaal van 2025 achter de rug, waarin de omzet met 4,3% steeg. Vooral dankzij kindervoeding en ook producten met een hoog eiwitgehalte. Op de Chinese markt deed Danone het extra goed.
In totaal verkocht Danone in de eerste drie maanden van dit jaar voor €6,844 miljard aan producten. Het grootste deel van de omzet blijft daarbij komen van de divisie EDP (essential dairy and plant-based product). Deze divisie is met 49% van de omzet nog steeds onbetwist de grootste, maar de divisie Specialized Nutrition (kindervoeding, medische voeding en voeding voor speciale groepen) is met bijna 34% een goede tweede, en de divisie die het best presteerde. De waterdivisie deed het iets minder goed, hoewel de resultaten per regio flink verschillen.
Specialized Nutrition deed het vooral goed in China, in het bijzonder met kindervoeding, maar ook in Latijns-Amerika. Dat Danone zulke goede resultaten scoort op de Chinese markt, mag vreemd lijken gezien het Chinese zuiveloverschot, maar Danone opereert wel in het exclusieve segment en dat speelt zeker mee.
De afzet van proteïneproducten (de YoPro-lijn) loopt vooral goed in de VS, maar ook in Japan scoort Danone goed met dit soort producten.