Voedselbanken Nederland

Boerenbusiness

Interview Soupalicious

Albert Heijn stapt in wereld van Soupalicious-soepen

Soupalicious, in 2015 opgericht door Milco Aarts, doneert van iedere liter verkochte soep één liter aan de Voedselbanken. Na een behoorlijk dip in de omzet door de coronacrisis, maakt het foodbedrijf maandag 20 september bekend dat de soepen bij 700 winkels van Albert Heijn in het schap komen. 'Mooier kan niet. Je kan zo een ander helpen en ook nog eens verspilling tegengaan.'
20 September 2021
Voedselbank

Interview Voedselbanken

Voedselbank: 'Gooi het niet weg, maar geef het aan ons'

Deze week is het de Verspillingsvrije week, een initiatief van Stichting Samen Tegen Voedselverspilling. En voedsel verspillen, dat doen we wereldwijd volop. Ongeveer een derde van al het geproduceerde voedsel wordt niet geconsumeerd, maar belandt op de afvalberg. Dit terwijl een groot deel hiervan nog prima geschikt is voor humane consumptie. Voedselbanken Nederland is een van de partijen die hier aandacht voor vraagt, onder meer omdat het gedoneerde aanbod terugloopt. Daarom doet het de oproep: “Gooi het niet weg, maar geeft het aan ons.”
10 September 2021

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden