Het tweede kwartaal pakt uitstekend uit voor maaltijdboxproducent HelloFresh. De omzet is met maar liefst 66,5% gestegen naar een recordbedrag en het aantal klanten lag afgelopen kwartaal ook nog eens 71% hoger dan een jaar eerder. Dat maakt het bekend in een persbericht. Daarmee zet HelloFresh record na record neer.
Maaltijdboxproducent HelloFresh zet de goede resultaten, die in het eerste kwartaal werden behaald, door. Over het tweede kwartaal had de producent 7,7 miljoen klanten, die gezamenlijk bijna 31 miljoen bestelling hebben afgenomen. Een jaar eerder bleef het aantal klanten nog steken op 4,2 miljoen en kwam het aantal bestelling niet verder dan 18,1 miljoen. Een verschil van maar liefst 71,2%. De omzet van HelloFresh kon hierdoor stijgen naar een kwartaalrecord van €1,56 miljard, een stijging van 66,5% met een jaar geleden. Het bedrijfsresultaat ligt op €157,8 miljoen, een plus van 2,7% ten opzichte van het afgelopen jaar. Ook in het eerste kwartaal zette het bedrijf al een recordomzet neer.
"Het tweede kwartaal was daarmee een groot succes voor ons", schrijft Dominik Richter, mede-oprichter en CEO van Hellofresh, in een persbericht. "Gedurende het tweede kwartaal van dit jaar hebben we vooruitgang geboekt bij het opvoeren van onze productiecapaciteit wereldwijd. We leggen hiermee duidelijk een basis voor het bereiken van onze omzetdoelstelling voor de middellange termijn van €10 miljard en streven ernaar om de leidende wereldwijde groep voor voedseloplossingen te worden." Daarvoor opent het komende jaren drie nieuwe distributiecentra, verdeeld over de Verenigde Staten, Australië en Duitsland.
Als gevolg van de goede cijfers zijn de vooruitzichten voor de omzetgroei van het maaltijdboxenbedrijf verhoogd; van 35% tot 45% naar 45% tot 55%. Aangezien het nog altijd niets merkt van de coronaversoepelingen - op het gebied van vertraging in het aantal orders - verwacht het ook komende periode nog verder te kunnen groeien.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.