Dafinchi / Shutterstock.com

Nieuws Kwartaalcijfers

HelloFresh zet record na record neer

10 Augustus 2021 - Kimberly Bakker

Het tweede kwartaal pakt uitstekend uit voor maaltijdboxproducent HelloFresh. De omzet is met maar liefst 66,5% gestegen naar een recordbedrag en het aantal klanten lag afgelopen kwartaal ook nog eens 71% hoger dan een jaar eerder. Dat maakt het bekend in een persbericht. Daarmee zet HelloFresh record na record neer.

Maaltijdboxproducent HelloFresh zet de goede resultaten, die in het eerste kwartaal werden behaald, door. Over het tweede kwartaal had de producent 7,7 miljoen klanten, die gezamenlijk bijna 31 miljoen bestelling hebben afgenomen. Een jaar eerder bleef het aantal klanten nog steken op 4,2 miljoen en kwam het aantal bestelling niet verder dan 18,1 miljoen. Een verschil van maar liefst 71,2%. De omzet van HelloFresh kon hierdoor stijgen naar een kwartaalrecord van €1,56 miljard, een stijging van 66,5% met een jaar geleden. Het bedrijfsresultaat ligt op €157,8 miljoen, een plus van 2,7% ten opzichte van het afgelopen jaar. Ook in het eerste kwartaal zette het bedrijf al een recordomzet neer.

"Het tweede kwartaal was daarmee een groot succes voor ons", schrijft Dominik Richter, mede-oprichter en CEO van Hellofresh, in een persbericht. "Gedurende het tweede kwartaal van dit jaar hebben we vooruitgang geboekt bij het opvoeren van onze productiecapaciteit wereldwijd. We leggen hiermee duidelijk een basis voor het bereiken van onze omzetdoelstelling voor de middellange termijn van €10 miljard en streven ernaar om de leidende wereldwijde groep voor voedseloplossingen te worden." Daarvoor opent het komende jaren drie nieuwe distributiecentra, verdeeld over de Verenigde Staten, Australië en Duitsland.

Als gevolg van de goede cijfers zijn de vooruitzichten voor de omzetgroei van het maaltijdboxenbedrijf verhoogd; van 35% tot 45% naar 45% tot 55%. Aangezien het nog altijd niets merkt van de coronaversoepelingen - op het gebied van vertraging in het aantal orders - verwacht het ook komende periode nog verder te kunnen groeien.

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Kimberly Bakker

Kimberly Bakker is content coördinator bij Foodbusiness. In haar dagelijkse leven speelt sport een belangrijke rol en voeding is voor een optimale prestatie uiteraard van groot belang. Met analyses over bijvoorbeeld de grondstoffenmarkt, achtergronden bij het nieuws en interviews met startups geeft ze duiding aan de gehele ‘foodbusiness’.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden