Tyson Foods verkocht flink meer kip in het derde kwartaal. Het bedrijf zag de verkopen met 8,2% stijgen naar $13,5 miljard in het derde kwartaal van hun gebroken boekjaar. Het onderliggend operationeel resultaat was $374 miljoen lager en komt uit op $998 miljoen. Het volume was 1,9% lager, vooral door een volume afname van 8,5% in de bereide producten groep.
De bedrijfsmarge daalde naar 7,4% van 10,8% een jaar eerder. Tyson Foods verwacht nu dat voor het gehele jaar het volume niet stijgt, noch groeit. Volgens CEO Donnie King heeft het bedrijf solide resultaten geleverd tijdens het derde kwartaal dankzij onder meer agressief kostenbeheer.
De rundvleesverkopen groeiden niet vergeleken met vorig jaar en staan op circa $5 miljard. De groei voor het boekjaar tot op heden bedraagt bijna $15 miljard. Er is ook qua volume meer vraag naar rundvlees, hoewel de vraag naar premium rundvlees is afgenomen en daarmee ook de gemiddelde verkoopprijs. Het kippensegment zag de verkopen groeien naar $4,4 miljard, een stijging van 26%. De kip werd duurder en Tyson was beter in staat om in te spelen op de markt.
Gemiddeld gingen de prijzen tijdens het derde kwartaal met 8,1% omhoog en Tyson merkt dat de prijsverhogingen grotendeels worden geaccepteerd door consumenten.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.