HelloFresh heeft in het afgelopen kwartaal voldaan aan de vooruitblik die door de maaltijdbezorger in juli nog opwaarts werd bijgesteld. Dit kwam maandag naar voren uit het kwartaalrapport van HelloFresh.
Het bedrijf genereerde in het tweede kwartaal van 2022 een omzet van €1,96 miljard, een stijging op jaarbasis van ruim 26%, en een aangepaste EBITDA van €145,9 miljoen. Een jaar eerder boekte het bedrijf nog een aangepast resultaat van €157,8 miljoen. Het aantal actieve klanten steeg op jaarbasis van 7,68 miljoen naar 8,0 miljoen. HelloFresh profiteerde onder meer van een stijging van de gemiddelde orderwaarde op jaarbasis van 11 %, op basis van gelijkblijvende wisselkoersen.
De maaltijdbezorger spreekt van een sterke eerste helft van 2022. Daarmee weet het bedrijf de negatieve "e-commerce trends" in de verslagperiode goed te weerstaan. Vanwege de steeds hogere inflatie en een afnemend consumentenvertrouwen besloot HelloFresh vorige maand nog de vooruitzichten voor dit jaar te verlagen. De omzet zal niet met 20 tot 26% groeien, zoals het bedrijf eerder verwachtte, maar met 18 tot 23%, gerekend tegen constante wisselkoersen. De aangepaste EBITDA zal ook niet uitkomen tussen €500 en €580 miljoen, maar tussen €460 en €530 miljoen, waarschuwde de specialist in maaltijdboxen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.