De gemaksverpakking zal komende jaren verder terrein winnen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek. Vooral als het gaat om verpakkingen voor vlees, gevogelte en zeevruchten wordt een groei in de vraag voorzien.
De vraag naar verpakkingen voor vlees, gevogelte en zeevruchten zal de komende jaren gemiddelde met 3,1% per jaar toenemen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van The Freedonia Group. In 2025 zal vervolgens een marktwaarde worden bereikt van $8,6 miljard. De groei richt zich met name op de gemaksgerichte verpakkingen. Denk aan verpakkingen die gemakkelijk te openen, hersluitbaar en magnetronbestendig zijn.
Extreme groei wordt voorzien in de categorieën cook-in-bags (zoals de stazakken van HAK) en vacuüm skinverpakkingen. Die laatste categorie krijgt de voorkeur onder de verwerkers die met kleinere porties werken. Ook de houdbaarheid van een vacuüm verpakking kan worden gemaximaliseerd. Het onderzoek toont verder aan dat de groeiende vraag naar bovengenoemden verpakkingssoorten ervoor zorgt dat folieverpakkingen, trays en absorberende pads minder in trek zijn.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.