Barry Callebout breidt het assortiment aan plantaardige biologische chocolade uit naar de Noord-Amerikaanse markt. Het Zwitserse concern verwacht hiermee in te spelen op de vraag onder consumenten in de Verenigde Staten en Canada naar vegetarische zuivelvrije chocolade.
Dit meldt Barry Callebaut in een verklaring. Het bedrijf haalt een nieuw eigen onderzoek aan, waaruit blijkt dat 81% van de consumenten niet alleen chocolade zoekt die goed smaakt, maar ook "goed is voor mij en goed is voor de aarde." Met de vegetarische en zuivelvrije productrange, genaamd Plant Craft, hoopt Barry Callebaut op deze behoefte in te spelen.
De zuivelvrije biologische chocolade voegt zich bij dit plantaardige portfolio van het concern, waar onder meer ook zuivelvrije chocolade, zuivelvrije chocolaatjes en cacaopoeders, notenoplossingen en de Cacaofruit Experiences (oftewel de pulp, het sap en het concentraat rechtstreeks van cacaofruit) toe behoren. Het assortiment omvat ingrediënten voor zoetwaren, bakkerijen, ijstoepassingen en meer.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.