Een gemiddeld Nederlands huishouden gooit jaarlijks ongeveer 14 liter zuivel weg. Dat maakt zuivel een van de meest verspilde producten in Nederland. Daarom is Zuivelpak gestart met de campagne 'Kijk, ruik, proef en vouw'. Dit keer is aandacht voor de houdbaarheid.
"Als consumenten zouden kijken, ruiken en proeven, dan kunnen ze constateren dat zuivelproducten vaak ook na de THT-datum nog geconsumeerd kunnen worden", zo stelt Zuivelpak in de nieuwe publiekscampagne. De campagne is vanaf 2 april tot aan de zomer te zien.
Vouwen
Daarnaast kan voedselverspilling tegengegaan worden door yoghurt- en vlapakken een keer extra goed te vouwen. "Veel drankenkartons hebben vouwlijnen, zodat goed vouwen nog makkelijker is. Een leeg en plat pak helpt bovendien bij de recycling van de drankenkartons", zo stelt de organisatie.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.