Duurzaamheid

Cono Kaasmakers

Nieuws Cono Kaasmakers

Cono Kaasmakers wil in 2030 klimaatpositief zijn

Cono Kaasmakers wil in 2030 met de hele eigen kaasketen klimaatpositief zijn. Dat meldt de kaasmaker, onder meer bekend van Beemster Kaas, in een persbericht. Het bedrijf zet hiermee opnieuw stappen in zijn ambitieuze duurzaamheidsbeleid.
30 April 2021
AB InBev

Nieuws AB InBev

AB InBev kiest voor elektrische vrachtwagen

Bierbrouwer AB InBev werkt sinds eind april met een elektrische tankbierwagen. Het wil de horeca zo CO2-neutraal beleveren. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. In eerste instantie worden alleen de horecabedrijven in de provincie Noord-Brabant met deze vrachtwagen beleverd, maar het doel is wel om binnen enkele jaren alle horeca in Nederland op deze manier van bier te voorzien.
30 April 2021
supermarkt Albert Heijn fruit

Opinie Durk Bosma

Er is iets vreemds met de duurzaamste supermarkt

Verwarring alom: wie is nou de duurzaamste supermarkt? Albert Heijn? Nee toch Plus. Oh nee, ook SPAR, Jan Linders en Boni. Durk Bosma heeft zijn levensgrote twijfels bij twee bekende rankings.
8 April 2021
euro

Nieuws Greenyard

Greenyard sluit derde kwartaal positief af

Voedingsmiddelenbedrijf Greenyard heeft het derde kwartaal van het huidige boekjaar, dat eindigt op 31 maart 2021, positief afgesloten. Met de omzetstijging van 10,3% op jaarbasis denkt het bedrijf dat de omzet voor het einde van het boekjaar kan stijgen naar €110 miljoen. Voor komende jaren is de ambitie er om dat cijfer te laten stijgen naar €150 miljoen. 
25 Februari 2021
FrieslandCampina

Nieuws Duurzaamheid

Plastic dop verleden tijd bij Campina Biologisch

FrieslandCampina heeft vorig jaar een eerste stap gezet naar een klimaatneutrale toekomst, met onder andere duurzame verpakkingen. De eerstvolgende stap in het behalen van deze duurzaamheidsdoelen is inmiddels gezet. Campina Biologisch doet namelijk afstand van de plastic doppen op de literverpakkingen.
9 Februari 2021
supermarkt groente

Nieuws Duurzaamheid

Duurzame verpakking voor consument belangrijker

Consumenten hechten meer waarde aan een duurzame verpakking bij de aankoop van groenten en fruit, zo toont onderzoek van ABN Amro aan. Daaruit blijkt dat een derde van alle respondenten zelfs bereid is extra te betalen voor een duurzame verpakking.
9 December 2020
Nestle

Nieuws Food

Nestlé gaat duurzame landbouw verder belonen

Nestlé heeft zichzelf stevige klimaatdoelen opgelegd. Het voedingsconcern wil de CO2-uitstoot komende 10 jaar halveren en tegen 2050 netto nul bereiken. De aanpak is gericht op regeneratieve landbouw, overschakeling op hernieuwbare energie en een groter plantaardig aanbod.
3 December 2020

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden