Voedingsmiddelenconcern Tyson Foods gaat de strijd aan met Beyond Meat. De multinational liet maandag 3 mei namelijk weten om het plantaardige assortiment uit te breiden met hamburgers en worstjes. De concurrentie met Beyond Meat zit 'm vooral in het feit dat Tyson Foods ook een eigen burger op de markt brengt.
Voorafgaand aan het BBQ-seizoen komt Tyson Foods met een lijn plantaardige hamburgers en worstjes. Het presenteert zelfs een bijgewerkte versie van zijn eigen burger. Daarmee gaat het de strijd met Beyond Meat verder aan. "Deze nieuwe producten zijn simpel gezegd vlezige planten", aldus David Erin, vicepresident marketing voor het merk 'Raised & Rooted' van Tyson Foods.
Goedkoper dan de concurrent
Tyson Foods introduceerde zijn eerste plantaardige producten in 2019. Het assortiment wordt nu aangevuld met burgerpasteitjes, braadworst, Italiaanse worst en gehakt, zo meldt het op maandag 3 mei. De meeste producten worden gemaakt van erwteneiwit. Concurrent Beyond Meat verkoopt al langer plantaardige braadworst en Italiaanse worst, maar is wel een stuk duurder.
De hamburgers van Tsyon Foods, verkocht onder het merk 'Raised & Rooted' zullen worden verkocht tegen een adviesprijs van $4,99. De nieuwe pasteitjes van Beyond Meat hebben een prijs van $5,99. De concurrentiestrijd lijkt daarmee opnieuw gestart. Vooral ook omdat de burger van Tyson Foods net iets meer eiwitten bevat, namelijk 21 gram versus 20 gram in de Beyond Burger. Voor de steeds sportievere consument kan dat net de keuze zijn om te kiezen voor de plantaardige variant van Tyson Foods.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.