Rügenwalder Mühle, een van de grootste worstenmakers van Duitsland, heeft de omzet in plantaardige producten afgelopen jaar voor het eerst die van vleesproducten zien overstijgen. De groei in de vega-tak heeft ervoor gezorgd dat de worstenmaker in een krimpende vleesmarkt toch een hogere omzet heeft gerealiseerd.
Rügenwalder Mühle zag de omzet vorig jaar uitkomen op €263,3 miljoen. Dit is een stijging van 12,7% in vergelijking tot één jaar daarvoor. De omzet werd gestuwd door de flink gestegen verkopen van vleesalternatieven. Het bedrijf is in Duitsland een van de marktleiders in de productie en de verkoop van vleesvervangers. Al sinds 2014 zitten er vegetarische producten in het assortiment.
Verdere inzet op vegetarische groei
In het vegetarische segment voerde Rügenwalder Mühle de omzet met maar liefst 42% op. Daarmee was de groei groter dan de gemiddelde marktgroei in Duitsland in deze productcategorie. Dat was het afgelopen jaar namelijk 33,2%.
Komende jaren blijft Rügenwalder Mühle zich inzetten voor een groei in het vegetarische segment. Het bedrijf kocht daarom een 8000 vierkante meter grote productielocatie aan, waar hoofdzakelijk vegetarische producten worden geproduceerd. De directeur geeft aan dat het de productiecapaciteit zo snel mogelijk wil uitbreiden om groei in het vleesvrije segment blijvend mogelijk te maken.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.