Impossible Foods, het plantaardige vleesconcern uit de Verenigde Staten, heeft de eerste producten op de Europese markt geïntroduceerd. Het bedrijf heeft in het Verenigd Koninkrijk plantaardige varianten van de kipnuggets en stukjes worst gelanceerd.
Beide producten zijn sinds vorige week verkrijgbaar in restaurants in heel het Verenigd Koninkrijk, zo meldt Impossible Foods in een verklaring. De keuze voor het VK als marktintroductie in Europa is niet voor niets, laat CEO Peter McGuinness weten. "Het VK heeft een unieke en ongeëvenaarde 'kippenwinkelcultuur', waarvan we zeker weten dat we met onze nuggets concurrerend zijn." Impossible Foods wil later dit jaar het assortiment uitbreiden en ook gedaan krijgen dat de producten in de Britse supermarkten worden aangeboden.
Voor het bedrijf is het VK de vierde nieuwe markt in negen maanden tijd. Eerder heeft Impossible Foods de stap gemaakt naar Australië, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Arabische Emiraten. Wanneer het bedrijf wil uitbreiden naar het Europese vasteland, is nog niet duidelijk.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.