Duurzaamheid

ImpactBuying Leontien Hasselman-Plugge

Interview ImpactBuying

'Inkopers kunnen écht het verschil maken'

Met de fusie van SIM Supply Chain Information Management en ImpactBuying ontstaat een nieuwe Europese koploper als het gaat om de verduurzaming van de leveranciersketen. Een onderdeel daarvan is het teweegbrengen van een cultuurverandering onder inkopers. 'Zij kunnen écht een verschil maken', aldus co-CEO Leontien Hasselman-Plugge. In een interview met Foodbusiness vertelt ze er meer over.
28 Januari 2022
technologie

Nieuws Food

Innovatiekracht van foodbedrijven geroemd

De innovatiekracht van Nederlandse foodbedrijven wordt vaak genoemd door de consument. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van Omnicom PR Group onder circa 1.000 consumenten. Die werden bevraagd op hun ervaringen met bedrijven uit de food & agri. Tegelijkertijd zijn er ook uitdagingen, want de sectoren staan niet bekend om hun rol in de maatschappij.
27 Januari 2022
Danone

Nieuws melk

FrieslandCampina en Danone reduceren CO2

Een zakelijke samenwerking in de afzet van zuivelingrediënten tussen FrieslandCampina en Danone heeft het potentieel om bijna 25% CO2-reductie op te leveren. Daarvan is tot nog toe al ruim 70% behaald, zo meldt de Amersfoortse coöperatie.
27 Januari 2022
chips PepsiCo Lays

Nieuws PepsiCo

PepsiCo stopt met nieuw plastic bij chipsverpakking

PepsiCo heeft bekendgemaakt vanaf 2030 in de Europese Unie geen ‘nieuw plastic’ meer te willen gebruiken voor chipsverpakkingen. Tegen die tijd moeten alle verpakkingen geproduceerd zijn met 100% gerecycled plastic of plastic dat gemaakt is van hernieuwbare grondstoffen.
26 Januari 2022
Smithfield

Nieuws Smithfield

Smithfield Foods wil verspilling halveren

De voedselverspilling en het totale voedselverlies binnen de Amerikaanse bedrijfsactiviteiten van Smithfield Foods moet tegen het jaar 2030 gehalveerd zijn. Dat maakt het voedingsmiddelenbedrijf deze week bekend. Ook wil het bedrijf de totale hoeveelheid afval richting stortplaatsen met 75% verminderen.
21 Januari 2022
brood bakkerij

Nieuws Nedertarwe

Nedertarwe verduurzaamt de graanketen

Het concept Nedertarwe is deze week online gelanceerd door Royal Koopmans. Samen met CZAV zijn veertien akkerbouwers geselecteerd die Nedertarwe produceren. 'Meer dan de helft van onze tarwe is inmiddels Nederlands. Tien jaar terug hebben we de transitie in gang gezet', aldus sourcingmanager Bauke Wierda van Koopmans.
21 Januari 2022
AB InBev

Interview Graeme Hamilton

'Ook het jaar 2022 wordt een turbulent jaar'

In de rubriek 'Food People' spraken we deze week met Graeme Hamilton, procurement director bij AB InBev. 'De prijsvolatiliteit in grondstoffen lijkt nog niet ten einde te zijn. Dus ook dit jaar verwachten we een turbulent jaar.'
19 Januari 2022
Arla Foods

Nieuws Arla

Arla wil nog meer CO2 reduceren

Zuivelcoöperatie Arla verhoogt de CO2-reductie doelstelling voor haar bedrijf van 30 naar 63%. Tussen 2015 en 2020 heeft Arla de uitstoot van haar activiteiten met 24% verminderd. Arla doet hier nu een schepje bovenop door met name in productie en logistiek klimaatverandering tegen te gaan. Hiermee wil Arla voldoen aan het Klimaatakkoord van Parijs, dat de mondiale opwarming tot 1,5°C wil beperken.
11 Januari 2022

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden