Food People

snackswithbenefits

Food People Pijpker en Schipper

'We willen het groenste groentesnackmerk zijn'

De bloemkool-, paddenstoel- en maïssnacks van SnackWithBenefits veroveren in hoog tempo de borrelkaarten van Nederlandse restaurants en liggen ook al in vierhonderd Albert Heijn-supermarkten.
31 Oktober 2023
Goats Goodness

Food People Victor Boone

Doelgroep geitenmelkijs groter dan je zou denken

Tijdens zijn stageonderzoek bij Holland Jersey raakte Victor Boone samen met medestudent Lars Hoffmann overtuigt van de voordelen van de geitenhouderij. Het geitenmelkschap is wat hem betreft nog erg dun bezaaid en er lag nog geen ijs van geitenmelk in de schappen. Daarom 'reanimeerde' Boone samen met Lars Hoffmann het merk Happy Goats Goodness.
24 Oktober 2023
Redefine Meat

Food People Edwin Bark

Redefine Meat heeft vleeseters als doelgroep

Het Israelische bedrijf Redefine Meat wordt veelal gezien als een van de grote beloftes binnen de markt van vleesvervangers. Het bedrijf is in 2018 opgericht en is sinds die tijd flink gegroeid. Vice-president Edwin Bark over de ontwikkeling van het bedrijf, die de vleeseters als doelgroep heeft.
10 Oktober 2023
Foodello

Food People Bas Dekker

'Voedseloverschotten een tweede leven geven'

Foodello is een bijzondere online supermarkt. Het bedrijf richt zich op het tegengaan van voedselverspilling in een specifiek onderdeel van de voedselketen, namelijk bij producenten. Foodbusiness.nl sprak met man van het eerste uur, Bas Dekker, over het bedrijf en voedselverspilling.
3 Oktober 2023
Lazy vegan

Food People Bas Dijkstra

Lazy vegan maakt veganisme minder stoffig

Plantaardig eten moet makkelijk zijn, zo vindt Bas Dijkstra. Daarom richtte hij met zijn compagnon Vincent Bosgraaf het bedrijf Lazy Vegan op. In 2019 lanceerde het duo hun eerste wokmaaltijd in het Verenigd Koninkrijk bij Sainsbury's. Inmiddels levert het bedrijf ook aan supermarkten in Nederland, België en Duitsland.
26 September 2023
Leentjes

Food People De Haan & Kors

'We willen altijd groter, beter en avontuurlijker'

Het begon ooit met gekleurde poedersuiker, maar ondertussen maakt het Nederlandse Leentjes ook bakmixen, anijshagel en strooisels. Foodbusiness.nl interviewde Marleen de Haan en Willem Kors, oprichters van het bedrijf over hun bedrijf, ondernemen in coronatijd en een mogelijke uitbreiding naar het buitenland.
19 September 2023
Marthe Commandeur

Food People Marthe Commandeur

'In vegan kaas wordt elke dag geïnnoveerd'

Klimaat neutraal worden was een van de doelstellingen van Westland kaas. Om dit doel te bereiken wilde het bedrijf inzetten op een plantaardig alternatief. Na een ontmoeting met Jaap Korteweg van de Vegetarische Slager en Those Vegan Cowboys ontstond de joint venture WildWestLand. General Manager Marthe Commandeur vertelt over het verhaal van het bedrijf. 
12 September 2023
Nederland Eet

Food People Hugo Smink

Nederland Eet bindt strijd aan met thuisbezorgreus

Nederland Eet bindt de strijd aan met de oranje thuisbezorgreus met een lager commissiepercentage en de belofte dat niet te verhogen. Het bestelplatform, dat zelf niet bezorgt, is na vijf jaar inmiddels de grootste lokale speler in Zwolle, Kampen en Deventer. Met een sharefundingcampagne haalt het bedrijf nu geld op om meer lokale overnames te doen om zo de rest van Nederland te veroveren.
17 Augustus 2023

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden