Dossier | Food People

melk Bart Grobben Tom Grobben

Interview Bart Grobben

'We willen voortouw nemen in plantaardige productie'

De broers Tom en Bart Grobben zijn opgegroeid op een melkveebedrijf in het buitengebied van Enschede. In ‘Food People’ spreken we deze week met Bart over zijn drijfveren om in de foodbusiness te werken, maar ook over de uitdagingen en kansen die hij voor zijn bedrijf ziet.
11 Mei 2022
Rik Hanssen Millbrook

Interview Rik Hanssen

'Met Schotse cheddar de Europese markt op'

Het Britse Millbrook Dairy opende recent een vestiging in Nederland. Aan Rik Hanssen de taak om de Europese tak van nul af aan op te zetten. Het doel? De cheddarkazen uit Schotland hier in de retailschappen krijgen.
4 Mei 2022
Boerenbusiness

Interview Terence Molnár

Amsterdam Ingredients ziet kracht in specialisatie

Amsterdam Ingredients is bijna vijf jaar geleden opgezet als geesteskindje van Terence Molnár en Tijmen Fikse. Het bedrijf zet zich neer als specialist in zuiveleiwitten. 'Hoe moeilijker de klantvraag, hoe leuker wij het vinden,' aldus Terence, die het gezicht is van een gedreven team van drie.
20 April 2022
Mosa Meat

Interview Maarten Bosch

'Ik wil schuldgevoel bij eten van vlees wegnemen'

In de rubriek 'Food People' gaan we deze week in gesprek met Maarten Bosch, CEO van Mosa Meat. “Wij willen dat iedereen kan genieten van vlees, zonder schuldgevoelens. Door middel van cellulaire landbouw creëren écht rundvlees uit de cellen van een koe, alleen dan zonder dieren of de planeet te schaden.”
13 April 2022
ElkeMelk Matthijs Baan

Interview Matthijs Baan

'Onderhandelingen met retail zijn behoorlijk pittig'

Melkveehouder Matthijs Baan heeft met ElkeMelk een uniek concept neergezet, waarbij melk van een individuele koe direct gepasteuriseerd en verpakt wordt. De melk wordt vers verwerkt en dat creëert beleving bij de consument. Zowel in Albert Heijn als Jumbo wordt de melk verkocht.
6 April 2022
Freek Wessels Johnny Cashew

Interview Freek Wessels

'Mijn hart gaat kloppen van mooi product mét impact'

In de rubriek 'Food People' spreken we met Freek Wessels, oud-financieel directeur van Tony's Chocolonely en sinds kort mede-eigenaar van Johnny Cashew. Deze startup is in 2020 opgericht door Hayo de Feijter en Roel van de Weijer en richt zich erop een einde te maken aan wat zij 'omreiscashews' noemen.
30 Maart 2022
Boerenbusiness

Interview John Seegers

'Vlees nog te goedkoop voor expansie plantaardige kip'

Next Gen Foods, dat plantaardige kipproducten onder de naam TiNDLE op de markt brengt, heeft half februari bekendgemaakt $100 miljoen te hebben opgehaald bij investeerders. In 'Food People' gingen we in gesprek met John Seegers, Chief Technical Officer van TiNDLE.
23 Maart 2022
Time-travelling Milkman

Interview Gustav Waschatko

'Ik wil de consumptie van voedsel verduurzamen'

In de rubriek 'Food People' gaan we deze week in gesprek met Gustav Waschatko, co-founder van Time-travelling Milkman. “Ik vind het belangrijk om de manier waarop we voedsel consumeren te verduurzamen. Dat is een van de redenen waarom ik in de voedingsindustrie ben gaan werken.”
16 Maart 2022

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden